[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

Halkerin.

Selamat MenZiarahi Ke Blog Halkerin.

BarangSiapa Yang BerKeMahuan+BerKePerluan Kopi+Pes (Juga MeLakukan Sedikit SeBanyak Modifikasi) IntiPati+IntiSari Yang TerKandung Di Sesawang Ini, Bisa Aja Terus DiLaksanakan, Enggak Butuh Mohon KeIzinan Dari Sang Empunya Blog Ini. Hak Cipta Non+TerPelihara.

Malah Kalian DiGalakkan Untuk BerKongsi Maklumat-Maklumat Yang Bisa KeDapatan Di Dalam Blog Ini Di Laman-Laman Peribadi Kalian Seperti FaceBook, Twitter, Blog, Web Dan Lain-Lain. Tiada Larangan Sama SeKali.

Sekian Sahaja, PemBeriTahuan Yang Ingin hamba Khabarkan. Salam Gemilang, Cemerlang & Terbilang hamba Ucapkan Kepada Kalian. Semuga Kita Semua Senantiasa BerAda Di Dalam KeRahmatan Ilahi, DiBerkati ALLAH Dan BerWujud Di Dalam KeRedhaan-Nya.

JAZAKALLOOHU KHOIRON KATSIIRO, WABAAROKALLOOHU FIIKUM, WABILLAAHI TAUFIQ WAL HIDAYAH, WASSALAAMU'ALAIKUM WAROHMATULLOOHI WABAROKAATUH.

Followers.

Mesej Kepada Para PengIkut.

Jangan MengIkuti hamba. Ikutilah ALLOH + DriSenDri. Insya'ALLOH.....

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WICC&amp;WorldBaitulMal

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

Himpunan1001IlmuBerGuna

[:>>>+-(*CARIAN@SEARCH*)-+<<<:]

Memuatkan ...

Sabtu, Oktober 17, 2009

Senaman Penguat+Pengukuh Pinggang. LowerBack Strengthening Exercise.

Sakit Pinggang???






Di Bawah ini adalah merupakan salah satu jenis senaman yang ampuh untuk mencegah dan merawat serta menguatkan+mengukuhkan pinggang kita, Insya'ALLAH.




Kaedah Amalan:

Hamparkan bahagian hadapan tubuh ke tanah / lantai.
Angkat Tangan dan Kaki secara bersilang semaksima bisa yang terdaya. Tangan Kanan matching dengan Kaki Kiri, manakala Tangan Kiri matching dengan Kaki Kanan.

Dilakukan secara bergilir / selang seli. Angkat Tangan Kanan dan Kaki Kiri, kemudian kembali pada posisi asal (break sebentar), kemudian Angkat Tangan Kiri dan Kaki Kanan, sama sepertinya.

Diamalkan sebanyak 5 set (1 set = 2x angkatan, yakni Tangan Kanan dan Kaki Kiri + Tangan Kiri dan Kaki Kanan), diangkat pada kiraan selama 7 saat. (Sekadar Rekomendasi).

*Untuk jumlah set dan kiraan bilangan saat pada waktu ketika angkatan, lebih baik dapatkan rujukan dan guide dari yang Ahlinya (spt Manusia Kaki Gym, Jurulatih Kecergasan dll), mengikut tahap kesesuaian dan kemampuan diri masing-masing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan