DzikirTariqatAhmadiah

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

Halkerin.

Selamat MenZiarahi Ke Blog Halkerin.

BarangSiapa Yang BerKeMahuan+BerKePerluan Kopi+Pes (Juga MeLakukan Sedikit SeBanyak Modifikasi) IntiPati+IntiSari Yang TerKandung Di Sesawang Ini, Bisa Aja Terus DiLaksanakan, Enggak Butuh Mohon KeIzinan Dari Sang Empunya Blog Ini. Hak Cipta Non+TerPelihara.

Malah Kalian DiGalakkan Untuk BerKongsi Maklumat-Maklumat Yang Bisa KeDapatan Di Dalam Blog Ini Di Laman-Laman Peribadi Kalian Seperti FaceBook, Twitter, Blog, Web Dan Lain-Lain. Tiada Larangan Sama SeKali.

*DAN LAGI, BLOG HALKERIN INI MUNGKIN AKAN TERPADAM DARI ALAM ONLINE INI PADA BILA2 MASA. KALAU RASA BERMANFAAT, SILA COPY & SAVE, KALAU RASA BULL$H!+, SILA ABAI KAN.

Sekian Sahaja, PemBeriTahuan Yang Ingin hamba Khabarkan. Salam Gemilang, Cemerlang & Terbilang hamba Ucapkan Kepada Kalian. Semuga Kita Semua Senantiasa BerAda Di Dalam KeRahmatan Ilahi, DiBerkati ALLAH Dan BerWujud Di Dalam KeRedhaan-Nya.

JAZAKALLOOHU KHOIRON KATSIIROO, WABAAROKALLOOHU FIIKUM, WABILLAAHI TAUFIQ WAL HIDAYAH, WASSALAAMU"ALAIKUM WAROHMATULLOOHI WABAROKAATUHU WAMAGHFIROTULLOOHU WARIDHOLLOOHI AJMA"IIN.

Followers.

Mesej Kepada Para PengIkut.

Jangan MengIkuti hamba. Ikutilah ALLOH + DriSenDri. Insya'ALLOH.....
IP

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WICC&amp;WorldBaitulMal

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

Himpunan1001IlmuBerGuna

[:>>>+-(*CARIAN@SEARCH*)-+<<<:]

Khamis, Mac 19, 2009

Kata-Kata Hikmah Saidina Ali k.w.@Harimau ALLAH@Imamul Muhtadin & Hadis Ringkas.





*ILMU LEBIH BAIK DARI HARTA. Ilmu menjaga engkau, engkau pula menjaga harta. Ilmu penghukum (hakim) & harta terhukum. Harta berkurangan apabila dibelanjakan, Ilmu bertambah apabila dibelanjakan (disebarkan).

*KEBAIKAN TERDAPAT PADA 3 PERKARA, menjauhi segala yang Haram, mencari yang Halal & membantu Keluarga.

*Orang yang BANYAK MEMINUM SUSU, nescaya akan panjang umurnya. Orang yang banyak hutangnya (GEMAR BERHUTANG, yakni berhutang tanpa ada asbab-asbab yang wajar yang membutuhkan dirinya untuk berhutang), nescaya akan pendek umurnya.

*PEMBERIAN.
Hendaknya engkau memberi dan tidak terkenal kerana pemberianmu itu. Dan janganlah engkau menonjolkan diri disebut-sebut orang. Beramallah dan sembunyikanlah! Dan diamlah, nescaya engkau selamat! Gembirakanlah orang yang baik dan murkailah orang yang zalim!

*Sekiranya semua orang Arab maju menyerangku, aku takkan lari.

*Tiada orang yang selamat berduel denganku.

*Aku tidak perlukan kuda pacuan, kerana aku takkan lari dari musuh-musuh yang menyerang aku biar banyak mana pun & aku juga takkan mengejar musuh-musuh yang lari dari aku.

"TIADA PAHLAWAN SELAIN ALI!, TIADA PEDANG SELAIN ZULFIQAR!." (Laungan Jibril a.s. kepada baginda Ali, sewaktu pertempuran sengit ketika Perang Uhud, ALLAAHU AKBAR!).

*DOA adalah Otak Ibadah, Senjata Kaum Mu'minin & Mu'minat, Tiang Agama ISLAM & Sinaran Nur Cahaya Langit & Bumi.



*Amalkanlah kamu dari 2 Ubat, yakni meminum *Madu (ASLI@TULEN) & membaca *Al-Quran.

Kata Abdullah Ibnu Mas'ud RA: "Aku pernah bertanya kepada Rasulullah SAW, amalan (manusia) yang manakah yang paling diredhai Allah SWT?" Baginda SAW menjawab 'SOLAT' (Solat Fardhu di awal masuk waktunya). Kemudian aku bertanya lagi: "Yang mana pula selepasnya (mengikut susunan keredhaan)?" Baginda SAW menjawab 'Menghormati & Berbakti kepada kedua IbuBapa'. Kataku lagi: "Selepas itu apa pula?" Baginda SAW, menjawab 'BerJihad Di Jalan ALLAH (JIHAD FISABILILLAAH) - Mafhum Hadis Sahih (Riwayat Bukhari).


Sekiranya ALLAH segera & cepat makbulkan Doa & Hajat kita, maka Dia menyayangi kita.

Sekiranya ALLAH lewat & lambat makbulkan Doa & Hajat kita, maka Dia ingin menguji kita.

Sekiranya ALLAH tidak makbulkan Doa & Hajat kita, maka sesungguhnya Dia merancang sesuatu yang lebih baik untuk kita. Sesungguhnya, tiada perancangan yang lebih baik (bahkan terbaik) melainkan perancangan ALLAH SWT Yang Maha Sempurna.

Oleh yang demikian, janganlah kita bersangka tidak baik & menyalahkan Takdir (Qada' & Qadar) ALLAH. Sesungguhnya, Kasih-Sayang (Sifat Ar-Rohman & Ar-Rohim) ALLAH jauh mendahului Kemurkaan-Nya terhadap kita.

ALLAH Maha Bijaksana & Maha Mengetahui juga Maha Memahami apa yang tidak baik, kurang baik, baik, lebih baik & terbaik untuk diri kita. Dan ALLAH SWT sentiasa mahukan & berikan yang TERBAIK untuk setiap hamba-hamba-Nya yang Mukhlis (Ikhlas) & Beriman lagi Bertaqwa kepada-Nya, (kalaupun tidak di dunia, barangkali mudah-mudahan di Alam Barzakh hendaknya dan seterusnya di Alam Akhirat, Insya'ALLAH).



*Sesungguhnya, menolak Keburukan itu lebih patut, wajar & perlu diutamakan terlebih dahulu dari tujuan untuk mendatangkan Kebaikan.



3 ulasan:

  1. bestnyerrr.....!!!!!!
    Ilikee...!!!

    BalasPadam
  2. Salam Rabu.....

    Alif... Wau... Ya...

    Di Bayangi Awan..... Terima Kasih.....

    Andalah Yang Akbar.....

    KafYaTaAlif SaMimWauAlif A... S.....

    AHAD..... KeAjaiban..... Insya'ALLOOOOOH.......

    Salam Sejahtera Qolbu.....

    BalasPadam