DzikirTariqatAhmadiah

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

Halkerin.

Selamat MenZiarahi Ke Blog Halkerin.

BarangSiapa Yang BerKeMahuan+BerKePerluan Kopi+Pes (Juga MeLakukan Sedikit SeBanyak Modifikasi) IntiPati+IntiSari Yang TerKandung Di Sesawang Ini, Bisa Aja Terus DiLaksanakan, Enggak Butuh Mohon KeIzinan Dari Sang Empunya Blog Ini. Hak Cipta Non+TerPelihara.

Malah Kalian DiGalakkan Untuk BerKongsi Maklumat-Maklumat Yang Bisa KeDapatan Di Dalam Blog Ini Di Laman-Laman Peribadi Kalian Seperti FaceBook, Twitter, Blog, Web Dan Lain-Lain. Tiada Larangan Sama SeKali.

*DAN LAGI, BLOG HALKERIN INI MUNGKIN AKAN TERPADAM DARI ALAM ONLINE INI PADA BILA2 MASA. KALAU RASA BERMANFAAT, SILA COPY & SAVE, KALAU RASA BULL$H!+, SILA ABAI KAN.

Sekian Sahaja, PemBeriTahuan Yang Ingin hamba Khabarkan. Salam Gemilang, Cemerlang & Terbilang hamba Ucapkan Kepada Kalian. Semuga Kita Semua Senantiasa BerAda Di Dalam KeRahmatan Ilahi, DiBerkati ALLAH Dan BerWujud Di Dalam KeRedhaan-Nya.

JAZAKALLOOHU KHOIRON KATSIIROO, WABAAROKALLOOHU FIIKUM, WABILLAAHI TAUFIQ WAL HIDAYAH, WASSALAAMU"ALAIKUM WAROHMATULLOOHI WABAROKAATUHU WAMAGHFIROTULLOOHU WARIDHOLLOOHI AJMA"IIN.

Followers.

Mesej Kepada Para PengIkut.

Jangan MengIkuti hamba. Ikutilah ALLOH + DriSenDri. Insya'ALLOH.....
IP

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WICC&amp;WorldBaitulMal

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

Himpunan1001IlmuBerGuna

[:>>>+-(*CARIAN@SEARCH*)-+<<<:]

Jumaat, Jun 04, 2010

Kunci Khazanah Langit Dan Bumi.




Rahsia Doa Kunci Pembuka Khazanah Langit & Bumi.
Renungan Dari Surah Az-Zumar (39), Ayat 63.



Mafhum Ayat: Dia sahajalah yang menguasai urusan dan perbendaharaan langit dan bumi; (orang-orang yang percayakan yang demikian beruntunglah) dan orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan ALLAH yang jelas nyata itu, mereka itulah orang-orang yang paling rugi.



Dikhabarkan bahawa Sayidina Uthman Ibnu Affan r.a. pernah meminta penjelasan lanjut berkenaa firman ALLAH SWT tentang "Maqalad As-Samawi Wal-Ardh" (Kunci Langit Dan Bumi) ini dari Rasulullah SAW. Baginda Rasulullah SAW telah bersabda katanya; "Kamu bertanya kepadaku wahai Uthman, soalan yang belum pernah ditanyakan kepadaku oleh sesiapa pun sebelum kamu. Kunci Pembuka Khazanah Langit & Bumi itu adalah seperi mana Ayat berikut;




Maksud Terjemahan Doa:

"Tiada Tuhan melainkan ALLAH, ALLAH Maha Besar, Maha Suci ALLAH, segala puji bagi ALLAH, aku memohon ampun kepada ALLAH yang tiada Tuhan melainkan Dia, Yang Awal, Yang Akhir, Yang Zahir, Yang Batin, Yang MengHidupkan dan Yang MeMatikan, dan Dia Maha Hidup Tanpa Mati, bagiNya segala KeBaikan dan Dia Maha BerKuasa atas segala sesuatu."

"Wahai Uthman! Kalau kamu mampu, janganlah kamu tinggal dari membacanya setiap hari. Kamu akan termasuk dalam golongan orang-orang yang berjaya & melampaui orang-orang yang sebelum kamu & selepas kamu."

4 ulasan:

  1. assalamualaikum....

    besar sungguh fadhilatnya... jom amalikan sama-sama

    BalasPadam
  2. Wa'alaikumussalam wbt.

    Salam Sabtu.

    Indeed, Wahai Bro ZL Sahabatku yg BudiMan. Bersama-samalah kita Istiqomah dalam mengamalkannya, mudah-mudahan akan terbuka dan dianugerahkan Khazanah-Khazanah yang wujud di Langit & di Bumi ini untuk Para Pengamalnya yang Ikhlas, Insya'ALLAH (AAMIIINN).

    Salam Bersatu.

    BalasPadam
  3. Assalamu'alaikum saudaraku yg BudiMan semoga dikasihi Allah. Ana ada musykil tentang Rahsia Doa Kunci Pembuka Khazanah Langit & Bumi ini. Apakah ada cara pengamalan yg khusus? Dan, Surah Az-Zumar (39), Ayat 63. Adakah ianya tdk dimulai dgn ayat 62?. Semoga ada penjelasan yg jelas, agar Ana lebih faham. Salam Jummat diberkati Allah semoganya.

    BalasPadam
  4. Wa'alaikumussalam wbt.

    Salam Selasa.

    Tok Nan Yang BudiMan Lagi DiSegani.

    Berkenaan Dengan Kaedah Pengamalan Doa Ini, hamba Mohon Maaf Tok Nan, Kerna hamba Tidak Mengetahuinya, Adakah Ianya Mempunyai Cara Pengamalan Yang Khusus.

    Namun Pada Hemat hamba, Tidak Salah Jika Kita Ingin Khususkan Pengamalan Doa Ini Dalam Keadaan2 Tertentu Dan Waktu2 Tertentu Serta Pada Jumlah Bilangan Wiridnya Yang Tertentu.

    Mungkin Seperti Diamalkan/Diwiridkan Setiap Selepas Solat Fardhu 1x, atau 3x, Atau Setiap Selesai Solat Sunat Hajat Misalnya, Kerna Doa Ini Seperti Doa Permohonan Agar Kita Dikurnia Anugerah Dari ALLAH, Khususkan Hajat Kita Itu, 18x, 21x, 33x, 41x, 50x, 77x, 100x, 313x atau berapa sahaja jumlah wiridnya kita tentukan sendiri dan Istiqomah dengannya.

    Mungkin Elok Juga Doa Ini DiJadikan Sebagai Salah Satu Doa/Amalan yang Disebut Doa Pembuka Amalan atau Ilmu Pembuka Amalan (Sebagai Permulaan Sebelum Melakukan Ritual/Riadah/Wirid Sesuatu Keilmuan Batin Atau Hikmah), Umumnya Antara Ayat2 yg sering dijadikan sebagai Pembuka Amalan ialah Al-Fatihah atau Tawassul Fatihah, Ayat Kursi, Selawat Dan Lain-Lain.

    Atau Bisa sahaja DiDzikirkan Pada Bila-Bila Masa Sebarang Waktu, Dan Di mana-mana sahaja serta ketika sambil bekerja umpamanya, seperti ketika sedang memandu kereta, sedang memancing ikan, sedang memasak makanan dan apa-apa sahaja yang dikira bersesuaian dan selesa dengan kita.

    Adalah Lebih Wajar Tok Nan Bertanyakan Pada Golongan2 yg Lebih Arif, Ustaz2/Ustazah2, Tok2 Imam, Alim Ulama, Syeikh2, Tok2 Guru, Kiyai2, Jemaah Masjid DLL.

    Wallahu'alam...

    Salam Sentosa.

    BalasPadam