DzikirTariqatAhmadiah

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

Halkerin.

Selamat MenZiarahi Ke Blog Halkerin.

BarangSiapa Yang BerKeMahuan+BerKePerluan Kopi+Pes (Juga MeLakukan Sedikit SeBanyak Modifikasi) IntiPati+IntiSari Yang TerKandung Di Sesawang Ini, Bisa Aja Terus DiLaksanakan, Enggak Butuh Mohon KeIzinan Dari Sang Empunya Blog Ini. Hak Cipta Non+TerPelihara.

Malah Kalian DiGalakkan Untuk BerKongsi Maklumat-Maklumat Yang Bisa KeDapatan Di Dalam Blog Ini Di Laman-Laman Peribadi Kalian Seperti FaceBook, Twitter, Blog, Web Dan Lain-Lain. Tiada Larangan Sama SeKali.

*DAN LAGI, BLOG HALKERIN INI MUNGKIN AKAN TERPADAM DARI ALAM ONLINE INI PADA BILA2 MASA. KALAU RASA BERMANFAAT, SILA COPY & SAVE, KALAU RASA BULL$H!+, SILA ABAI KAN.

Sekian Sahaja, PemBeriTahuan Yang Ingin hamba Khabarkan. Salam Gemilang, Cemerlang & Terbilang hamba Ucapkan Kepada Kalian. Semuga Kita Semua Senantiasa BerAda Di Dalam KeRahmatan Ilahi, DiBerkati ALLAH Dan BerWujud Di Dalam KeRedhaan-Nya.

JAZAKALLOOHU KHOIRON KATSIIROO, WABAAROKALLOOHU FIIKUM, WABILLAAHI TAUFIQ WAL HIDAYAH, WASSALAAMU"ALAIKUM WAROHMATULLOOHI WABAROKAATUHU WAMAGHFIROTULLOOHU WARIDHOLLOOHI AJMA"IIN.

Followers.

Mesej Kepada Para PengIkut.

Jangan MengIkuti hamba. Ikutilah ALLOH + DriSenDri. Insya'ALLOH.....
IP

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WICC&amp;WorldBaitulMal

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

Himpunan1001IlmuBerGuna

[:>>>+-(*CARIAN@SEARCH*)-+<<<:]

Ahad, Julai 31, 2011

DOA NUR SEGALA.

DOA NUR SEGALA.


Salam PeNyinaran.












Andainya Kau Mentari.....





Sinarlah KeSiangan Minda.....



Andainya Kau RemBulan.....





Sinarlah KeGelapan Hati.....



Andainya EngKau Bintang.....






SeKiranya EngKau Bintang.....






JiKaLau EngKau Bintang.....






Waaaahh, Wa Caya Sama Luuuu!. Pergh!, TerBaek Bro, Gua Tabik Sama Lu La Br0Oo! Hail To You Stranger, You The Man!. Fuiyyo0O0o Ammaaa NAALLLEREKEK!!!.


Al-Janggali: Ni Awat Ni Dal? Apa Yang Hang Dok MeRapu Ni?

Al-Kidali: Hek Enneenn, MeRapu Apenye Plak Jang? Betuila Apa Yang Aku Habaq Ni.

Al-Janggali: "Pi, Pi, Piiiiirah". Hang Bok Mai Bukti-Buktinya Lani Kat Aku, Dal.

Al-Kidali: Orait Jang, OK, Takde Halnye, No Problem.


Surah Al-An'aam (6), Ayat 97, Mafhumnya: Dan Dia lah (ALLAH) yang menjadikan *Bintang-*Bintang bagi kamu supaya kamu berpedoman kepadanya dalam kegelapan (malam) di darat dan di laut. Sesungguhnya kami telah jelaskan tanda-tanda kebesaran (Kami) satu persatu bagi orang-orang yang mengetahui.

Surah Al-Hijr (15), Ayat 16, Mafhumnya: Dan demi sesungguhnya! Kami telah menjadikan di langit: *Bintang-*Bintang (yang berbagai bentuk dan keadaan) serta kami hiasi langit itu bagi orang-orang yang melihatnya.

Surah An-Nahl (16), Ayat 12, Mafhumnya: Dan Dia (ALLAH) memudahkan bagi kamu malam dan siang, dan matahari serta bulan; dan *Bintang-*Bintang dimudahkan dengan perintahNya untuk keperluan-keperluan kamu.....

Surah An-Nahl (16), Ayat 16, Mafhumnya: Dan (Ia [ALLAH] mengadakan) tanda-tanda panduan jalan, dan dengan *Bintang-*Bintang (pada waktu malam) mereka dapat mengetahui arah yang hendak dituju.

Surah Al-Hajj (22), Ayat 18, Mafhumnya: Tidakkah engkau mengetahui bahawa segala yang ada di langit dan di bumi tunduk sujud kepada ALLAH dan (di antaranya termasuklah) matahari dan bulan, dan *Bintang-*Bintang, dan gunung-ganang, dan pokok-pokok kayu, dan binatang-binatang,.....

Surah An-Nur (24), Ayat 35, Mafhumnya: ALLAH yang menerangi langit dan bumi. Bandingan nur hidayah petunjuk ALLAH (Kitab Suci Al-Quran) adalah sebagai sebuah "misykaat" yang berisi sebuah lampu; lampu itu dalam geluk kaca (qandil), geluk kaca itu pula (jernih terang) laksana *Bintang yang bersinar cemerlang;.....

Surah Al-Furqoon (25), Ayat 61, Mafhumnya: Maha Berkat Tuhan (ALLAH) yang telah menjadikan di langit, tempat-tempat peredaran *Bintang, dan menjadikan padanya matahari serta bulan yang menerangi.

Surah As-Sooffaat (37), Ayat 6, Mafhumnya: Sesungguhnya Kami telah menghiasi langit yang dekat (pada penglihatan penduduk bumi) dengan hiasan *Bintang-*Bintang.

Surah Fussilat (41), Ayat 12, Mafhumnya: Lalu Ia (ALLAH) menjadikannya tujuh langit, dalam dua masa; dan Ia memberitahu kepada tiap-tiap langit akan urusan dan keperluannya masing-masing. Dan Kami hiasi langit yang dekat (pada pandangan mata penduduk bumi) dengan *Bintang-*Bintang yang bersinar cemerlang.....

Surah Qoof (50), Ayat 6, Mafhumnya: (Kalaulah mereka menyangka Kami tidak berkuasa mengembalikan mereka hidup semula) maka tidakkah mereka memandang ke langit yang ada di sebelah atas mereka (dengan tidak bertiang) bagaimana Kami membinanya (dengan rapi) serta Kami menghiasinya (dengan *Bintang-*Bintang), dan dengan keadaan tidak ada padanya retak-renggang?

Surah Al-Mulk (67), Ayat 5, Mafhumnya: Dan demi sesungguhnya! Kami telah menghiasi langit yang dekat (pada penglihatan penduduk bumi) dengan *Bintang-*Bintang, dan Kami jadikan *Bintang-*Bintang itu punca rejaman terhadap syaitan-syaitan.....

Surah Al-Buruuj (85), Ayat 1, Mafhumnya: Demi langit yang mempunyai tempat-tempat peredaran *Bintang-*Bintang.

Surah At-Taariq (86), Ayat 3, Mafhumnya: (At-Taariq) ialah *Bintang yang menembusi (sinaran cahayanya).


Al-Janggali: .............

Al-Kidali: Aik, Jang? Awat Lani Hang Dok Senyap Ja?

Al-Janggali: Betui La Tu. Habih Hang Dah Bagi Jawapan 'Straight To Check-Mate', Aku Pun Tak Leh Nak Kata Apa Lah.

Al-Kidali: HaHaHaaa. Naaah, Ambik Blek Ni, "Pi, Pi, Piiiiirah" (Budin's [Lakonan Imuda] Style In Sitcom Komedi Pimai-Pimai Tangtu).



Doa Nur Segala.





Sumber PerOlehan Gambar http://lonelymusafir.wordpress.com/2011/07/01/doa-mohon-nur-penerang-the-prayer-of-light/


TerJemahan:

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.
Ya ALLAH, Berilah Cahaya Dalam Hatiku, Dan Cahaya Dalam Kuburku, Dan Cahaya Pada PenDengaranku, Dan Cahaya Pada PengLihatanku, Dan Cahaya Pada Rambutku, Dan Cahaya Pada Kulitku, Dan Cahaya Pada Dagingku, Dan Cahaya Dalam Darahku, Dan Cahaya Pada Tulangku, Dan Cahaya Di Hadapanku, Dan Cahaya Di Belakangku, Dan Cahaya Di Kananku, Dan Cahaya Di Kiriku, Dan Cahaya Di Atasku, Dan Cahaya Di Bawahku. Ya ALLAH Tambahkanlah Pada Diriku Cahaya, Dan Berikan Padaku Cahaya, Dan Jadikanlah Cahaya Untukku, Dan Jadikanlah Aku Cahaya.


Adalah Lebih Molek Juga, SeLepas MemBaca Doa Ini, DiSambungkan Dengan MemBaca Ayat Dari Surah An-Nur (24), Ayat 35.





Khasiat:- Insya'ALLAH, Yang Gelap Bisa DiTerangkan, Yang Malap Bisa DiCerahkan, Yang Kabur/Pudar/Rabun Bisa DiCelikkan, Yang Tumpul Bisa DiTajamkan, Yang Keruh Bisa DiJernihkan, Yang Samar-Samar Bisa DiJelaskan, Yang Buntu Bisa DiTemukan Solusinya Dan Lain-Lain.


ALLOOHU'alam.....



Salam PenCahayaan.

1 ulasan:

  1. oh bintang
    oh bintang
    untuk ku melihat ke arah mu, hanya kegelapan hitam pekatyang mampu membiaskan keindahan mu... sungguh ajaib....

    BalasPadam