DzikirTariqatAhmadiah

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIIM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

[:>>>+-(*ASSALAAMU'ALAIKUM*)-+<<<:]

Halkerin.

Selamat MenZiarahi Ke Blog Halkerin.

BarangSiapa Yang BerKeMahuan+BerKePerluan Kopi+Pes (Juga MeLakukan Sedikit SeBanyak Modifikasi) IntiPati+IntiSari Yang TerKandung Di Sesawang Ini, Bisa Aja Terus DiLaksanakan, Enggak Butuh Mohon KeIzinan Dari Sang Empunya Blog Ini. Hak Cipta Non+TerPelihara.

Malah Kalian DiGalakkan Untuk BerKongsi Maklumat-Maklumat Yang Bisa KeDapatan Di Dalam Blog Ini Di Laman-Laman Peribadi Kalian Seperti FaceBook, Twitter, Blog, Web Dan Lain-Lain. Tiada Larangan Sama SeKali.

*DAN LAGI, BLOG HALKERIN INI MUNGKIN AKAN TERPADAM DARI ALAM ONLINE INI PADA BILA2 MASA. KALAU RASA BERMANFAAT, SILA COPY & SAVE, KALAU RASA BULL$H!+, SILA ABAI KAN.

Sekian Sahaja, PemBeriTahuan Yang Ingin hamba Khabarkan. Salam Gemilang, Cemerlang & Terbilang hamba Ucapkan Kepada Kalian. Semuga Kita Semua Senantiasa BerAda Di Dalam KeRahmatan Ilahi, DiBerkati ALLAH Dan BerWujud Di Dalam KeRedhaan-Nya.

JAZAKALLOOHU KHOIRON KATSIIROO, WABAAROKALLOOHU FIIKUM, WABILLAAHI TAUFIQ WAL HIDAYAH, WASSALAAMU"ALAIKUM WAROHMATULLOOHI WABAROKAATUHU WAMAGHFIROTULLOOHU WARIDHOLLOOHI AJMA"IIN.

Followers.

Mesej Kepada Para PengIkut.

Jangan MengIkuti hamba. Ikutilah ALLOH + DriSenDri. Insya'ALLOH.....
IP

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WORLD ISLAMIC NATION, WORLD ISLAMIC CHAMBER OF COMMERCE AND WORLD BAITUL MAL.

WICC&amp;WorldBaitulMal

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

HIMPUNAN 1001 ILMU BERGUNA.

Himpunan1001IlmuBerGuna

[:>>>+-(*CARIAN@SEARCH*)-+<<<:]

Sabtu, Ogos 27, 2011

UJIAN..........

UJIAN..........




Salam PengUjian.









Ujian adalah Sunnatullah dari ALLAH SWT untuk memisahkan orang-orang munafik dari barisan orang-orang beriman, memisahkan antara loyang dengan emas. "ALLAH menguji hamba-hamba-Nya dengan menimpakan musibah sebagaimana seseorang menguji kemurnian emas dengan api (pembakaran). Ada yang keluar emas murni. Itulah yang dilindungi ALLAH dari keragu-raguan. Ada juga yang kurang dari itu (mutunya) dan itulah yang selalu ragu. Ada yang keluar seperti emas hitam dan itu yang memang ditimpa fitnah (musibah)." (Hadits Riwayat At-Tabrani).


Ujian adalah Tarbiyah dari ALLAH SWT untuk meningkatkan darjat hamba-Nya, sebagai tanda wujud Kasih-Sayang-Nya. "Seorang hamba memiliki suatu darjat di syurga. Ketika dia tidak dapat mencapainya dengan amal-amal kebaikannya maka ALLAH menguji dan mencubanya agar dia mencapai darjat itu." (Hadits Riwayat At-Tabrani).


Ujian adalah Sunatullah untuk orang-orang yang berada di jalan AL-HAQ. Jika kita tidak merasakan adanya ujian yang berat, maka patut dipertanyakan apakah jalan yang kita lalui adalah jalan yang benar.







Sa'ad Ibni Abi Waqqas berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah SAW, "Ya Rasulullah, siapakah orang yang paling berat ujian dan cubaannya?" Nabi SAW menjawab, "Para Nabi, kemudian yang meniru (menyerupai) mereka, dan yang meniru (menyerupai) mereka. Seseorang diuji menurut kadar agamanya. Kalau imannya lemah dia diuji sesuai dengan itu (ringan) dan kalau imannya kukuh dia diuji sesuai dengan itu (berat). Seseorang diuji terus-menerus sehingga dia berjalan di muka bumi bersih dari dosa-dosa." (Hadits Riwayat Al-Bukhari).


Dalam menghadapi ujian, seorang mu'min mesti hendaknya selalu bersangka baik kepada Rabbnya. "Besarnya pahala sesuai dengan besarnya ujian dan cubaan. Sesungguhnya ALLAH "Azza Wa Jalla bila menyenangi suatu kaum, ALLAH menguji mereka. Barangsiapa bersabar maka baginya manfaat kesabarannya dan barangsiapa murka maka baginya murka ALLAH." (Hadits Riwayat Tirmidzi).


ALLAH SWT menghibur orang-orang beriman dalam menghadapi ujian, sebagai mana firman-Nya, "Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang (sungguh-sungguh) beriman." (A-li'Imraan 3:139).




BerSabar Dengan Ujian Itu Adalah Hebat Dan Kental. Namun, BerSyukur Dengan Ujian Itu Adalah Lebih Unggul, Bahkan AbNormal. Maka, BerUntunglah Manusia Dan Jin (Yang 'AAMANABILLAAH') Yang BerSabar. Dan, TerLebih Untunglah Manusia Dan Jin (Yang 'AAMANABILLAAH') Yang AbNormal (Ganjil@Pelik@Asing).






Antara Bentuk Ujian Yang Paling Berat..........




Jawapan Dari Sang Penulis Al-Kidali.....









(Gambar SeKadar Hiasan)


Antara Bentuk Ujian Yang Paling Berat Yang ALLAH SWT Timpakan Kepada Kita, Umat (Manusia Dan Jin) Yang "AAMANABILLAAH", Ialah.....




1. Ujian MeLalui Nafsu.


2. Ujian MeLalui Hasutan Iblis Dan Syaitan La"natullooh.


3. Ujian MenJauhi Segala Yang Haram.


4. Ujian Menempuhi Jalan Jihad FiisabiiLILLAAH.


5. Ujian Untuk MenJadi hamba ALLAH SWT Yang BerTaqwa, Dalam Erti Kata SeBenar-Benar Taqwa Seperti Mana Yang DiKeHendaki Oleh ALLAH SWT Dan Baginda Nabi MUHAMMAD Rasulullaah SAW, DAN DiMaksudkan Di Dalam Al-Quran Dan Hadits-Hadits, DAN DiTarbiyahkan Oleh Para Nabiyullah, Para Waliyullah, Para 'Alim Ulama, Para Solehin Dan Solehah, Dan Yang Mengikuti Mereka, Dan Yang Mengikuti Mereka.






Jawapan Oleh Syeikh Maujadi Al-Janggali.....









(Gambar SeKadar Hiasan)


Antara Bentuk Ujian Yang Paling Berat Yang ALLAH SWT Timpakan Kepada Kita, Umat (Manusia Dan Jin) Yang "AAMANABILLAAH", Ialah.....




1. Ujian MeLalui Penguasa @ Pemimpin.


2. Ujian MeLalui Majikan.


3. Ujian MeLalui *Ibu*Bapa.


TerKhusus Buat Kaum Lelaki. Walau Pun Lelaki Itu Sudah Akil Baligh, Sudah Meningkat Remaja, Sudah Muda Belia, Sudah Matang Dewasa, Sudah Berumah-Tangga, Sudah BerAnak-Pinak, Hatta Sudah BerCucu-Cicit. Bagi Kaum Perempuan, Hanya Khusus Semasa Masih BerAda Di Bawah Jagaan Mereka. Apabila Sudah SAH DiAkad-Nikahkan Dan DiIjab-Kabulkan, Maka Automatik Sudah TerLepas Dari Timpaan Ujian MeLalui IbuBapa Ini. Serta Ujian MeLalui PenJaga, Bagi Anak-Anak Yatim/Yatim Piatu. (*Ujian Ini Valid Bagi Yang Masih Ada IbuBapa Dan/Atau PenJaga Lagi. Jika IbuBapa Dan/Atau PenJaga Sudah Kembali Ke RAHMATULLOOH, Maka Secara Automatik Ujian Ini SuDah Tidak Valid [Expired]).


4. Ujian MeLalui *Suami.


TerKhusus Buat Kaum Perempuan Yang BerPosisi Isteri. (*Ujian Ini Valid Bagi Kaum Perempuan Yang SeLama Mana Mereka Itu Masih BerPosisi Isteri. Jika Kaum Perempuan Itu Sudah Tidak BerPosisi Isteri, Yang Boleh Jadi BerPunca Dari Pelbagai Asbab Antaranya Seperti PerCeraian, KeMatian Suami DLL, Maka Secara Automatik Ujian Ini SuDah Tidak Valid [Expired]).


5. Ujian MeLalui *FIT*NAH*.


TerKhusus For Both Gender, Male And Female. Ini Yang Paling Dahsyat Kesannya. MeRupakan Senjata TerTua Yang Paling Mula/Pertama/Awal DiGuna-Pakai Oleh Azazil (Iblis). Ibarat Kata Orang Puteh. "Old is Gold, Old is Bold. Oldest is Goldest, Oldest is Boldest." Senjata Kuno Lagi TerAmpuh Dan TerPakai Oleh Iblis La"natullooh dan Syaitan-Syaitannya, Kuncu-Kuncunya, Dan Yang Mengikuti Mereka, Dan Yang Mengikuti Mereka.


Namun, Walau BagaiMana Pun, ALLAH SWT MAHA ADIL Lagi MAHA MENGASIHANI Dari SeKalian Yang Mengasihani. Walau Pun Mereka Itu MemPunyai Senjata (Tanpa Perisai) TerHebat Mereka Yang ALLAH SWT Pinjamkan Pada Mereka, Kita Juga MeMiliki Senjata (Dan Bahkan BerSerta Perisai) TerUlung Lagi TerUnggul Kita Yang ALLAH SWT Kurniakan Pada Kita, Yakni Tidak Lain Dan Tidak Bukan, *D*O*A*.









SeTerusnya, Antara Bentuk Ujian Yang Paling Seksa, Yang DiPerSetujui, DiPerAkui Dan DiSepakati BerSama Antara SP Al-Kidali Dan SM Al-Janggali, Ialah.....









Klik Pada Wajah 'Jason King' Di Atas Tu, HeHeHeHeHeee.....




Makluman:


WAHAI Sidang PemBaca Yang BudiMan-BudiWati Lagi DiRahmati ALLAH SeKalian.


SeKiranya Ada, SeKali Lagi hamba Nyatakan, [SeKiranya Ada] PemBaca Yang Tidak BerPuas Hati Dengan Jawapan Yang hamba Nyatakan Ini, Maka Tidak Perlu Hantar Komen(s) Negatif Di Thread Ini, Kerna hamba Akan Hold/Delete Saja Komentar-Komentar Itu. Dan Tidak Perlu Juga Hantar Email Untuk Menimbulkan PerDebatan Dan Arguement BerKenaan Isu Ini, Kerna hamba Will Not Entertain.


Hamba Sengaja Tidak Mahu Berikan Dalil(s) dan Bukti(s), Supaya Secara Tidak Langsung Boleh/Akan TerBuka Ruang Dan Peluang Kepada Tuan-Tuan Dan Puan-Puan Untuk MemBuat Kajian Dan Research Tuan-Tuan Dan Puan-Puan Sendiri.


Kalau Benar Sungguh Tidak BerPuas Hati, Kalian Boleh Jumpa Direct FACE TO FACE Dengan hamba, Kalau Nak DiBawa Dan DiAjak BerDebat BerHubung-Kait Isu Antara Ujian Yang Paling Berat Ini. BI-IDZNILLAAHI, WABIQUDROTILLAAHI, WABILLAAHI, hamba Boleh Kupas Satu PerSatu IntiPati+IntiSari BerTsabit Jawapan(s) Yang DiNyatakan, TerUtamanya Di Seksyen Al-Janggali, Akta No. 3 Dan Akta No. 5.


Seperti Mana Yang DiNyatakan Rasulullah SAW Yang Mana, "Sekiranya Dajjal Itu Muncul Sewaktu Aku Masih Hidup, Nescaya Aku Sendiri Yang Akan Mengalahkannya Dengan Hujjah Aku.", Maka Seperti Itu Juga Bagi Strange-One Freak Ini, "Sekiranya Ada Makhluk(s) Yang Tidak BerPuas Hati, Yang Ingin BerDebat Dan/Atau BerHujjah(s) Untuk MeNafikan Jawapan(s) Al-Kidali Dan/Atau Al-Janggali itu, Nescaya Strange-One Freak Ini Sendiri Yang Akan Mengalahkan (Hujjah(s) Yang DiBawa) Mereka Itu. No Matter Who They Are....., WhoEver They Are....., Insya'ALLAAHU TA"ALA."




Salam PeNeguhan KeSabaran + Salam PeNambah-Baikan KeSyukuran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan